Το Μεγάλο Πρωινό Κάνει Καλό στις Αρτηρίες

υγιεινο πρωινο Έχουμε ακούσει πολλές φορές ότι πρέπει να τρώμε πρωινό για πολλούς λόγους (τρώμε λιγότερο την υπόλοιπη μέρα, περισσότερη ενέργεια καλύτερη συγκέντρωση κτλ). Όμως νέα έρευνα από Ισπανούς επιστήμονες δείχνει ότι όσοι δεν τρώνε πρωινό (η τρώνε μικρό πρωινό) έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αθηροσκλήρωση (σκλήρυνση των αρτηριών).

Αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ότι τα άτομα που έτρωγαν μεγάλο πρωινό καλύπτοντας 20% των καθημερινών τους αναγκών σε θερμίδες, είχαν τη μεγαλύτερη προστασία. Μάλιστα αυτοί που δεν έτρωγνα πρωινό, είχαν 75% περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν αρχικά στάδια αθηροσκλήρωσης, ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες κινδύνου.

Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of American College of Cardiology συγκέντρωσε ιστορικό διατροφής για 10 χρόνια απο 4000 άτομα.

Τι είναι το καλό πρωινό;

Όταν μιλάμε για καλό πρωινό δεν εννοούμε σπιτικά κέικ, αυγοφέτες, αλλαντικά και έτοιμα επεξεργασμένα δημητριακά.

Ένα ισορροπημένο πρωινό μπορεί να αποτελείται από ολικής αλέσεως ψωμί η παξιμάδι η ανεπεξέργαστα δημητριακά. Μια πηγή πρωτεΐνης όπως αυγό (2-3 φορές την εβδομάδα) η γιαούρτι η ξηρούς καρπούς η τυρί. Και ίσως κάποιο φρούτο η λαχανικό (αν σας ταιριάζει). Γενικά αποφεύγουμε τις μπάρες δημητριακών που δεν χορταίνουν ιδιαίτερα και είναι σημαντική πηγή σακχάρων.

Μερικές επιλογές:

  • Τόστ ολικής αλέσεως ψωμί με τυρί και ντομάτα
  • Σπανακόπιτα η άλλη πίτα λαχανικών (όχι με φύλλο σφολιάτας η κουρού)-Κατά προτίμηση σπιτική-δυστυχώς οι περισσότερες έτοιμες πίτες περιέχουν κυρίως φυτικά λίπη -όχι ελαιόλαδο
  • Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και φρούτα
  • Ομελέτα με ντομάτα
  • Βρώμη με μήλο η άλλο φρούτο

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *